Aptus bokningsapp har slutat fungera – Gör så här… 16 mars, 2021

Aptus bokning efter serverbyte fungerar ungefär som förut i datorn men ser helt annorlunda ut. Med uppgraderad mjukvara i servern har däremot appen i telefon slutat fungera helt. Istället får man lägga till Aptus webbsida som en genväg på sin hemskärm i telefonen. Vänligen följ instruktionerna nedan för detta!

Android:

  • Använd din webbläsare på telefonen för att gå in på http://aptus.brflunden.nu/Aptusportal
  • Klicka på menysymbolen till vänster om adressfältet. Du får då upp en meny.
  • Välj ”Lägg till genväg på hemskärm” eller ”Add shortcut on home screen”.
  • Bokmärket hamnar som en ikon på din telefons skrivbord. Det ser ut som en app och du kan flytta ikonen hur du vill.

Iphone:

  • Använd din webbläsare på telefonen för att gå in på http://aptus.brflunden.nu/Aptusportal
  • Längst ner i mitten ser du en ikon som ser ut som en rektangel med en uppåtpekande pil i. Klicka på den. Du får då upp en ny ruta.
  • Klicka på ikonen som ser ut som en ruta med ett plustecken i, ”Lägg till på hemskärmen”.
  • Bokmärket hamnar som en ikon på din telefons skrivbord. Det ser ut som en app och du kan flytta ikonen hur du vill.

Inloggningssidans utseende har ändrats då mjukvaran uppdaterats.