Felanmälan

OBS! Om du ringer HSB jouren om elavbrott får du själv betala kostnaden för utryckningen!

VID ELAVBROTT I BOSTADEN – GÖR SÅ HÄR:
1) Kolla elcentralen vid ytterdörren:

Alla strömbrytarna skall peka uppåt! Slå på den strömbrytare som pekar nedåt. Om den genast slår av igen har du kortslutning någonstans i lägenheten. Du måste då själv åtgärda felet. Det kan vara en lampa eller annan elektrisk apparat som gått sönder. Dra ut sladden till apparaten ur eluttaget och prova slå på strömbrytaren på eltavlan igen.

Om detta inte fungerar har huvudströmmen brutits i elcentralen i cykelrummet. Dit har endast styrelsen tillgång. Gör då enligt punkt 2.

2) Ring till styrelsen tel 0700-555604 för att få hjälp med fel i elcentralen i cykelrummet. Om du inte får svar kan du skicka ett sms så ringer vi upp dig så snart vi har möjlighet. En välfylld frys håller kylan i minst ett dygn om du inte öppnar dörren i onödan. I kylskåpet håller sig maten minst i ett par timmar efter att strömmen har gått.

Om du ringer HSB för att be jouren åka ut på strömavbrottet istället för att kontakta styrelsen eller invänta svar från styrelsen kommer du att få betala kostnaden för jourutryckningen själv. Detta faktureras i efterhand.


Felanmälan HSB Mälardalarna
Växel telefon:  010-303 27 00  Efter kl 16.00 kopplas man till HSB-jouren vid akuta behov. 
E-post: 07felanmalan@hsb.se
Hemsida: www.hsb.se/malardalarna

Vid akuta störningar eller pågående brott kontakta polisen 11414 eller SOS Alarm 112.

Vid problem med TV eller bredband kontakta leverantören:
TV – ComHem
Bredband – Telenor
eller eventuellt annan leverantör som ni valt.